Oppimistehtävä #1 c

Sosiaalisen median sovellusten hyödyntäminen omalla alallasi


Työskentelen tällä hetkellä kotimaisessa designyrityksessä, joka myy tuotteita suoraan jälleenmyyjille. Kuluttajia en siis töissä juuri kohtaa vaan kaikki kommunikointi on B2B. Sosiaalisessa mediassakin pyrimme pääosin tavoittamaan muita yrityksiä, mutta toki brändin kasvatus ja näkyvyys on olennaista kuluttajienkin suuntaan. Omaksi alaksi nimeäisin siis B2B myynti.

B2B myynnin kannalta olennaisin sosiaalisen median kanava on yritys maailman oma LinkedIn. Siellä voi tavoittaa yritysten ostajia niin yrityksen oman sosiaalisen median tilin kautta kuin myyjien omien tilien kautta. LinkedInissä onkin mielestäni hyvin oleista, että työntekijät henkilökohtaisilla tileilläänkin osallistuvat näkyvyyden parantamiseen ja ostajien tavoittamiseen.

Kun on kyse design tuotteiden myynnistä niin Instagram on myös olennainen osa some strategiaa. Inspiroivat kuvat auttavat näkemään tuotteet helpommin myös omassa kotona.Vaikuttajayhteistyön kautta myös kuvia on mahdollista saada myös vähän eri näkökulman kautta.

Yrityksille on hyvin kannattavaa käyttää sosiaalista mediaa monista syistä. Se on tällä hetkellä nopein ja helpoin tapa tavoittaa kohderyhmä, vahvistaa brändia sekä sitouttaa potentiaalisia asiakkaita. Sen kautta voi myös seurata kilpailijoita sekä verkostoitua potentiaalisten kumppaneiden kanssa.

Terkuin,
Ronja

Kommentit